အတၱ၏ ဒဏ္ရာ
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ဘာလို႔အတၱျဖစ္သြားတာလဲလို ႔ေမးလာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရးမယ္နဲ႔ မေရးျဖစ္တာ အခု သူ႕ေကာင္းမႈေၾကာင့္ သတိရၿပီး ေရးျဖစ္ပါတယ္။
အတၱ ကို အဘိဓာန္မွာ ေလးမ်ဳိးဖြင့္ပါတယ္။
(၁) အတၱ =(အတြ) (န) အ-အျဖစ္ ။
(၂) အတၱ =(တီ-ကိတ္ အသ္+တ) (န) စားျခင္း ။
(၃) အတၱ =(အာတၱ) (တီ-ကိတ္ အာ-ဒါ+တ) (တိ) ယူအပ္သည္။ (န) အယူ။ အလို။
(၄) အတၱ =(အသၱ) (တီ-ကိတ္ အသ္+တ) (တိ) ပစ္အပ္သည္။
(န)= နပုလႅိင္ ၊ (တိ)=လိင္သုံးပါး(ပုလႅိင္၊ ဣတၳိလိင္၊ နပုလႅိင္)
အဲ....အတၱဟာ သူ႕ရဲ႕ခ်ည္းသက္သက္ ကေတာ့ အဓိပၸါယ္ မျပည့္စုံသလိုပါပဲ။ အသက္မ၀င္ သလိုပါပဲ။ သူနဲ႔ တြဲတဲ့ စာလုံး၊ စကားဆက္ေတြနဲ႔မွ အဓိပၸါယ္ေပၚလြင္ လာတာေတြ႕ရ ပါတယ္။ ေအာက္မွာ ဥပမာတခ်ဳိ႕ ေရးျပပါမယ္။
အတၱကမၼ =(န) မိမိ၏အမႈ ။
(ဖလူပဂ)(တိ) မိမိျပဳအုပ္ေသာမေကာင္းမႈ၊ ေကာင္းမႈကံ၏အက်ဳိးျဖင့္ ကပ္သည္။
အတၱကိလမထ = (ပ) ကိုယ္၏ပင္ပန္းျခင္း
အတၱဒိ႒ိ = (ဣ) မိမိကိုယ္ကိုစြဲေသာအယူ။
အတၱာ = (အာတၶန္) (ပ) ကိုယ္။ မိမိကိုယ္။ အတၱေဘာ။
စသျဖင့္ အဓိပၸါယ္ပိုၿပီး ျပည့္စုံလာပါေတာ့တယ္။ ဆိုေတာ့ကာ.....
အတၱ ကိုၿခဳံငုံ သုံးသပ္လွ်င္ ငါ ၊ ငါ့အတြက္လို႔ျမန္မာလိုေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။
ငါ ၊ ငါ့အတြက္ဆိုပီး သိတတ္စကေန ခုခ်ိန္ထိ အသက္ရွင္သန္ေနပါသည္။ လူတိုင္းနီးပါး လည္း အဲလိုပဲ ထင္ပါတယ္။ ေမြးကင္းစကေန ဘ၀ကို ရုန္းကန္ ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဘာအတြက္လည္းဆိုရင္ ငါ အတြက္ ငါ့ အတြက္ရွင္သန္ဖို႔ပါပဲ။ ႀကီးလာေတာ့ ပညာ၊ စီးပြားဥစၥာေတြ ရွာၾက ေဖြၾကျပန္ပါတယ္။ ဒါလဲ ငါခ်မ္းသာဖို႔ ငါေကာင္းေကာင္းေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ရည္မွန္းတဲ့အတိုင္း ရာႏႈန္းျပည့္သူက မရွိသေလာက္ပါ ။ မျပည့္ေလေလ ပိုႀကိဳးစားေလ ပါပဲ။ ပိုႀကိဳးစားေလ....ပိုပင္ပန္းေလ.... ဘ၀မွာ ဒဏ္ရာေတြ နာက်င္မႈေတြ တိုးလာပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္၏နာက်င္ျခင္း၊ စိတ္၏နာက်င္ျခင္းမ်ားကို မလြဲမေသြတြ႕ႀကဳံၾကရပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကအသက္ႀကီးလာေလေလ ပိုၿပီးရင္ဆိုင္ေတြ႕ရေလေလပါပဲ။
ဒဏ္ရာရဖူးတဲ့ သတၱ၀ါ ေတြဟာတဲ့ ေလာကႀကီးကိုယုံၾကည္မႈေလ်ာ့လာ ပါတယ္လို႔စိတ္ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။
ယုံၾကည္မႈေလ်ာ့လာတာနဲ႔အမွ် အားငယ္စိတ္ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ေနာက္ အစြန္းေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြကို စိတ္ဒဏ္ရာ မျဖစ္ေစဖို႔ မနက္ရႈိင္းေစဖို႔ အတင္းဖိႏွိပ္တာမ်ဳိးမလုပ္ဖုိ႔ ေျပာၾကတာပါပဲ။
ဘယ္လိုပဲ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းခဲ့ေစကာမူ ေလာကကိုေရာက္လာရင္ေတာ့ျဖင့္ ေလာကရဲ႕ဒဏ္ ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္ရစၿမဲပါ။ အဓိက ကေတာ့ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခိုင္ဖို႔ ၊ ဇြဲရွိဖို႔၊ မဆုတ္မနစ္လုံ႔လနဲ႔ ေရွ႕ကိုတိုးဖို႔ဆိုတာေတြက ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူတဲ့အတြက္ ဘ၀အေျခအေနေတြ ကြားျခားေနၾကရတာပါ။ အတိတ္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္လည္း အေထာက္အပံ့အျဖစ္ပါပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က အတိတ္ကိုခ်ည္းပဲ ပုံခ်ေနၾကပါတယ္။ လက္ရွိ မိမိျပဳေနတဲ့ အလုပ္ကိုေတာ့ သတိမမူမိၾကပါ။ ဘုရားကေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္သည္သာ မိမိအတြက္ အေကာင္းဆုံးလို႔ ေဟာခဲ့ပါတယ္။ အတိတ္ကံဆိုတာက အေထာက္အပံ့ပဲေပးႏိုင္တာပါ။ အတိတ္ေတြ၊ အနာဂါတ္ေတြ၊ ပစၥဳပၸန္ေတြ စဥ္းစားၿငီးတြားမေနပဲ လက္ရွိအခ်ိန္ကို အက်ဳိးရွိစြာ အသံုးခ်တဲ့သူေတြသာ ေလာကီမွာျဖစ္ျဖစ္ ေလာကုတၱရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိပ္ဆုံးကိုေရာက္ၾကပါတယ္။
အသက္ႀကီးလာေလေလ... ဒဏ္ရာမ်ားလာေလပါပဲ။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ က်က္သြားၿပီး အမာရြတ္ေတာင္ မက်န္ပါ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အမာရြက္ကေလး ေတာ့ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒဏ္ရာက မနာေပမယ့္ အမာရြတ္ကိုျမင္ ေတာ့ အဲဒီဒဏ္ရာရခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြ ကိုသတိရပီး ျပန္ နာတတ္တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ၿမံဳသြားပါတယ္။ အေညွာ္နဲ႔တူတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ဆုံမွ အုံၾကြလာကာ အႀကီးႀကီးျဖစ္သြားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခုထိ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္နဲ႔ပါ။ ဘယ္လို ဒဏ္ရာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါေစ.....နာက်င္တာ ခ်ည္းပါပဲ။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဒဏ္ရာမရွိတာပဲ။ ဒဏ္ရာမရွိဖို႔ကေတာ့ ဒဏ္ရာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းကို ရွာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကိုရွင္းပစ္မွ အက်ဳိးေပၚမလာမွာပါ။
သမိုင္းမွာ ပန္ထြာဘုရင္မနဲ႕ ဗိႆနိုးၿမိဳ႕ကိုလိုခ်င္တဲ့ ဒြတၱေဘာင္ မင္းႀကီးဟာ သူသြားတိုက္ တိုင္း ၿမိဳ႕ေဘးက ရန္ပယ္ေခ်ာင္းေရ ႀကီးလာၿပီး စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြ ေရထဲေမ်ာပါၿပီး အၿမဲ ေနာက္ဆုတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေရႀကီးတဲ့အေၾကာင္းကို စုံစမ္းေတာ့ စည္တီးသံေၾကာင့္ သိလာ ရတယ္။ စည္တီးလို႔ စည္သံေၾကာင့္ ေရတံခါးဖြင့္လိုက္လို႔ ေရႀကီးတာကို သိလာရတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေရႀကီးတဲ့အေၾကာင္း ႏွစ္ခုပါ။ ေရတံခါးဖြင့္လို႔ကတစ္ေၾကာင္း၊ စည္သံက တစ္ေၾကာင္းပါ။ အဲဒီႏွစ္ခုမွာ ေရတံခါးကို ဖ်က္ဆီးရင္လည္း ေရမႀကီး ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ စည္သံ ထြက္မလာေအာင္လုပ္ရင္လည္း ေရမႀကီးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီႏွစ္ခုမွာအနီးဆုံးအေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ စည္သံကိုသာထြက္မလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆုံးျဖတ္ၿပီး သူလွ်ဳိလႊတ္ၿပီး ဗိႆႏိုးရဲ႕ အတုလစည္ေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဗိႆႏိုးကို တိုက္ခိုက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငါ့အတြက္ လုပ္ၾကတာမွာ အဆင္မေျပမႈ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈ ေတြ ခံၾကရပါတယ္။ ငါအတၱႀကီးတဲ့သူက မ်ားမ်ားပိုလုပ္၊ ပုိပင္ပန္းကာ ၊ ဒဏ္ရာမ်ားမ်ား ရၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုလိုခ်င္တဲ့ အရာ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာက ေရတံခါးပါ၊ ငါ့အတြက္ဆိုတဲ့ အတၱက စည္နဲ႔တူပါတယ္။ ေရတံခါးကို ဖ်က္ဆီးဖို႔မလိုသလို လိုခ်င္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ စြန္႔လြန္႔ဖို႔ မလိုပါဘူး။ စည္နဲ႔တူတဲ့ ငါ့အတြက္ဆိုတာကိုပဲ ဖ်က္ဆီးပစ္ရမွာပါ။ ကိုယ္ႀကိဳးစားတာ၊ ကိုယ္ရွာတာ၊ ကိုယ္လုပ္တာေတြဟာ ငါ့အတြက္ မရည္ရြယ္ပဲ လုပ္ရမဲ့အလုပ္တစ္ခုကို အတၱကင္းကင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္လိုက္ေပးလုိက္မယ္ ဆိုရင္ မေအာင္ျမင္လည္း ဆုံးရႈံးသြားလည္း ဒဏ္ရာမရေတာ့ပါဘူး။
ဆိုလိုတာက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါ့အတြက္လို႔မရည္ရြယ္ခဲ့ရင္ ပ်က္စီးသြားလည္း မေအာင္ျမင္လည္း ရႈံးသြားလည္း သိပ္ပီးမခံစားရပါဘူး။ မခံစားရေတာ့ ဒဏ္ရာေတြ နည္းတာေပါ့..။ အတၱမရွိရင္ ဒဏ္ရာလည္း မေပၚေတာ့ဘူး ေပါ့။
အာလုံး...............ဒဏ္ရာ ကင္းႏိုင္ၾကပါေစ...............။
3 Comments:
ဒါဆိုရင္စိုင္းစိုင္းမွာဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ
အမ်ားၾကီးၿဖစ္ေနမွာေပါ့
လူဆိုတာကဒီလုိပါဘဲအနဲနဲ႔အမ်ားးကေတာ့
ဒဏ္ရာေတြနဲ႔လူေတြခ်ည္းပါဘဲ
စည္တီးလို႔ေရၾကီးတာေတာ့ၾကားဘူးတယ္
ဒါေပမယ့္ေရတံခါးဖြင့္တာေတာ့အခုမွသိရတယ္
ငါ့နဲ႔ေနာ္ၿပည္မွာေနၿပီးဒါေတာင္မသိဘူးးေတာ္ေတာ္
တံုးေသးတာဘဲ..ဟဲဟဲကိုယ့္ဂုဏ္ကိုေဖၚသြားတယ္
မွတ္သြားပါတယ္ ပါးပါးစိုင္း အတၱမမ်ားေအာင္ ေနရင္းနဲ႔ မ်ားမ်ားလာတာကိုက အင္းးးးးးေျပာေတာ့ပါဘူး။။လူက သူ႔အတၱနဲ႔ သူ ပိ ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ နည္းနည္းစီလာဖတ္တာ တန္သြားတယ္။ မအားလို႔မဖတ္နိုင္တာ နည္းနည္းခ်င္းစီ တေန႔လံဳးဖတ္ေနတာေလ အခု ျငိမ္းခ်မ္းသြားသလိုပဲ တခုခု အရိပ္ေအာက္ ေရာက္သြားသလိုမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္။ အတိုင္းထက္အလြန္ ေက်းဇူးပါ ပါးပါးစိုင္း
အယ္ စာလံုးေတြ ၾကီးလိုက္တာလား အခုမွ ဖတ္ရတာ ေကာင္းသြားေတာ႔တယ္ အရင္က ေသးတယ္ ဟိဟိ
ဖတ္သြားတယ္ သိသြားျပီေနာ္ ဒဏ္ရာဆုိတာ အခ်စ္ေတြလား အုိးးး ဒဏ္ရာေတြကိုခ်စ္ေနမွာ အယ္ ဘာမွလဲ ဆုိင္ဘူးေနာ္ ဟိဟိ
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home